’Yerli PISA’ Raporu ABİDE’den...
Reklam

'Yerli PISA' Raporu ABİDE'den Düşündüren Notlar: '8. Sınıf Öğrencilerinin %16'sı Dört İşlem Yapamıyor'

MEB, Türkiye genelinde binlerce 4. ve 8. sınıf öğrencisine yönelik yapılan 'ABİDE' eğitim araştırmasının veri analizlerini tamamladı. Rapora göre, derslerde yetersizlik ilkokulda başlıyor ve artarak ilerliyor. 8. sınıf öğrencilerinin yüzde 16'sı dört işlem yapamıyor. 4 öğrenciden birinin Türkçe bilgisi, temel ve temel altı seviyede.

'Yerli PISA' Raporu ABİDE'den Düşündüren Notlar: '8. Sınıf Öğrencilerinin %16'sı Dört İşlem Yapamıyor'

MEB, Türkiye genelinde binlerce 4. ve 8. sınıf öğrencisine yönelik yapılan 'ABİDE' eğitim araştırmasının veri analizlerini tamamladı. Rapora göre, derslerde yetersizlik ilkokulda başlıyor ve artarak ilerliyor. 8. sınıf öğrencilerinin yüzde 16'sı dört işlem yapamıyor. 4 öğrenciden birinin Türkçe bilgisi, temel ve temel altı seviyede.

'Yerli PISA' Raporu ABİDE'den Düşündüren Notlar: '8. Sınıf Öğrencilerinin %16'sı Dört İşlem Yapamıyor'
15 Temmuz 2019 - 22:12 - Güncelleme: 15 Temmuz 2019 - 22:35

AA'da yer alan habere göre, Milli Eğitim Bakanlığı'nca, PISA ve TIMSS gibi öğrencilerin akademik becerileriyle ilişkili öğrenci, öğretmen ve okul özelliklerinin belirlenmesi amacıyla Türkiye genelinde binlerce 4. ve 8. sınıf öğrencisine yönelik yapılan Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) eğitim araştırmasının veri analizleri tamamlandı.

81 ilde 1.230 okulda 75 bin sekizinci sınıf öğrencisine ve 1.062 okulda, ve 41.054 dördüncü sınıf öğrencisine yapıldı

81 ilde 1.230 okulda 75 bin sekizinci sınıf öğrencisine ve 1.062 okulda, ve 41.054 dördüncü sınıf öğrencisine yapıldı

MEB Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nce, ABİDE araştırması 81 ilde bin 230 okulda 75 bin sekizinci sınıf öğrencisine ve bin 62 okulda, ve 41 bin 54 dördüncü sınıf öğrencisine yönelik geçen yılın nisan ayında düzenlendi.

Her bir ilde örnekleme seçilen 8. sınıf öğrencilerinin yarısına Türkçe ve fen bilimleri testleri, diğer yarısına da matematik ve sosyal bilgiler testleri uygulandı. ABİDE araştırması kapsamında veri toplamak amacıyla beceri testleri ve anketler kullanıldı.

Matematik sorularında öğrecilerin %16.4'ü temel altında kaldı

Matematik sorularında öğrecilerin %16.4'ü temel altında kaldı

ABİDE araştırmasında 8. sınıf öğrencilerinin 4 dersten ayrı ayrı temel altı, temel, orta, orta üstü ve ileri olmak üzere 5 yeterlik düzeyi ölçüldü.

  • Türkçe testinde öğrencilerin yüzde 1.6'sının temel altı, yüzde 23.5'inin temel, yüzde 41'inin orta, yüzde 26.8'inin orta üstü ve yüzde 7.2'sinin ileri düzeyde olduğu bilgisine ulaşıldı.

  • Matematik testinde öğrencilerin yüzde 16.4'ünün temel altı, yüzde 36.6'sının temel, yüzde 32.8'inin orta, yüzde 11.3'ünün orta üstü ve yüzde 3'ünün ileri yeterlik düzeyinde bulunduğu tespit edildi.

  • Fen bilimleri testinde öğrencilerin yüzde 9.4'ünün temel altı, yüzde 30.4'ünün temel, yüzde 46.3'ünün orta, yüzde 11.4'ünün orta üstü ve yüzde 2.5'inin ileri yeterlik düzeyinde olduğu görüldü.

  • Sosyal bilgiler testinde ise öğrencilerin yüzde 4.4'ünün temel altı, yüzde 20.5'inin temel, yüzde 40.4'ünün orta, yüzde 25.3'ünün orta üstü ve yüzde 9.4'ünün ileri yeterlik düzeyinde bulunduğu belirlendi.

Evdeki kitap sayısı fazlalaştıkça öğrencilerin akademik beceri puanları artıyor

Evdeki kitap sayısı fazlalaştıkça öğrencilerin akademik beceri puanları artıyor

ABİDE 2018 uygulaması kapsamında ulaşılan bulguların, genel olarak ABİDE 2016uygulamasında ulaşılan bulgular ve Türkiye'nin katılmakta olduğu uluslararası durum belirleme çalışmalarındaki (PISA ve TIMSS) bulgularla örtüştüğü görüldü.

Araştırmada, öğrencilerin eğitim hedefleri yükseldikçe değerlendirme yapılan alanlardaki puanlarının da arttığı belirlendi. Evdeki kitap sayısı fazlalaştıkça öğrencilerin akademik beceri puanlarının da arttığı anlaşıldı.

Özel okullar devlet okullarını geride bıraktı

Özel okullar devlet okullarını geride bıraktı

Öğretmenlerin eğitim düzeylerinin ve mesleki gelişimlerinin değerlendirme yapılan alanlarda öğrencilerin akademik beceri puanlarında tutarlı bir değişime yol açmadığı gözlendi. Ancak öğretmenin mevcut okulda çalışma süresi, genel çalışma süresi (kıdem), mesleki yeterlik algısı gibi değişkenlerin öğrencilerin akademik becerileri ile pozitif yönde ilişki gösterdiği ortaya çıktı.

Özel ortaokulların ölçülen akademik beceriler bakımından genel ortaokulları ve imam hatip ortaokullarını geride bıraktığı, yatılı bölge ortaokullarının ise en son sırada yer aldığı görüldü.

YORUMLAR

  • 0 Yorum