banner136
Öne Çıkanlar nuhasebe teşvik sgk teşvik destek bekliyor CHP İl Başkanı Ahmet Kumbul Hayal Dünyasında…

Uyku uzmanı: Güne 9'da başlamak insanın vücut ritmine uygun değil

İngiltere'nin önde gelen uyku uzmanı uyarıyor: İnsanları 9'dan önce uyandırmak bir işkence! İş ve okul saatleri ileri alınmalı, 9-5 mesaisi insanın vücut ritmine uygun değil.

Uyku uzmanı: Güne 9'da başlamak insanın vücut ritmine uygun değil
  İngiltere’nin önde gelen uyku uzmanlarından biri olan Dr. Paul Kelley'e göre 55 yaşından  genç  insanları sabah saat 9’dan önce mesaiye ya da güne başlatmak işkenceye yakın bir uygulama. Kelley, insanları 9-5 arası çalışmaya zorlamanın uyku yoksunluğundan dolayı strese ve vücut yorgunluğuna yol açtığını öne sürüyor. Oxford Üniversitesi de insanların daha az uyku ihtiyacı hissettiği 55 yaşına kadar, 9-5 arası olarak belirlenen mesai saatlerinin aslında verim ve performans düşüklüğüne neden olduğunu belirtti. Bradford’daki İngiliz Bilim Festivali’nde yaptığı açıklamada Dr. Kelley “24 saatlik vücut ritmimizi değiştiremeyiz. Belli bir zamanda kalkmayı öğrenemezsiniz. Vücudunuz güneş ışığına göre ayarlıdır” dedi.

MESAİ SABAH 10'DA BAŞLAMALI 
Bu nedenle toplumun iş mesaileri ve okul saatlerinin başlama zamanlarının değişmesi gerektiğini vurgulayan Dr. Kelly, “Bu büyük bir toplumsal sorun. İnsanlar mesaiye saat 10’da başlamalı. Çalışanların genelde uyku eksikliği problemi vardır. Bu da vücut sistemlerinde zarara neden oluyor” diye konuştu.

ÖĞRENCİLER DAHA UZUN UYUMALI 
Uyku eksikliğinin dikkat bozukluğunu ve uzun süreli hafıza kaybını etkilediği ve uyuşturucu ile alkol tüketimini arttırdığı da keşfedildi. Sinire, kaygıya, fevri davranışa, kilo almaya, yüksek tansiyona, strese ve zihinsel problemlere neden olan uyku eksikliğinin özellikle çocukları etkilediği görülüyor. Dr. Kelley, öğrencilerin daha uzun süre uyumasına izin verilmesi takdirde sınav sonuçlarının yüzde 10 artacağını iddia ediyor.
Okulun daha geç başlaması gençlere daha çok uyuma zamanı kazandırmasının dışında öğrencilerin işe gidiş saatlerini kaçınmasını sağlayıp okula daha çabuk gitmeye yardımcı olacağı da belirtiliyor. Araştırmacılar daha fazla uykunun gençlerde öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve davranış bozukluğunu azalttığını da söylüyor. (The Daily Mail) 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner137