Öne Çıkanlar Türkiye nüfusu NİSAN AYI ENFLASYONU Akşener gelmeden mesajı geldi nuhasebe Tahsilat Genel Tebliği Yayınlandı

BİLİNÇSİZ YAPILAN DİYETLERE DİKKAT!

Sağlıklı kiloda olmanın faydaları kesinlikle tartışılmaz. Sağlıklı kiloya ulaşmak için tercih edilen yöntemler de sağlığın korunması açısından önemlidir. Aksi halde uygulanan bu tarz yöntemler tehlikeli sonuçlara neden olabilir.

BİLİNÇSİZ YAPILAN DİYETLERE DİKKAT!
Sağlıklı kiloda olmanın faydaları kesinlikle tartışılmaz. Sağlıklı kiloya ulaşmak için tercih edilen yöntemler de sağlığın korunması açısından önemlidir. Aksi halde uygulanan bu tarz yöntemler tehlikeli sonuçlara neden olabilir. 
Pek çok moda diyet, kısa sürede hızlı kilo kaybı sağlama vaadiyle ortaya atılıyor. Verilen kiloların büyük kısmı, vücudun kas kütlesinden ve su kaybındandır. Bu diyetlerin bilimsel bir kanıtlanmışlığı yoktur. Sebep sadece tek tip besin tüketimidir. 
Çok düşük kalorili, tek tip beslenmeye dayalı şok diyetlerle veya mucize diyet olarak isimlendirilen uygulamalarla elde edilen sonuçlar, yağ kaybından çok kas kaybıdır.  
Sağlıklı kilo verme kişinin boyuna, cinsine, yaşına, içerisinde bulunduğu ortama ve kan değerlerine göre o kişiye özel olarak ayarlanmalıdır. Kişiye özgü diyetlerde amaç verilen kilonun yağ kütlesinde azalmaya neden olması ve kişinin beslenme alışkanlığını düzelterek hayatı boyunca kalıcılık sağlamaktır.

Konu ile ilgili bilgi almak için görüştüğümüz, Medical Park Uşak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı A.Ceren DÖĞERLİ, hızlı kilo vermek isteyenleri uyarıyor.  ‘’Sağlıklı ve kalıcı kilo verilmesini, moda diyetlere kanılmamasını’’ öneriyor. Şok diyetlere dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen DÖĞERLİ, bilinçsizce yapılan diyetlerin vücudumuza verebileceği zararları şöyle sıralıyor:

Şok diyetler vücudun elektrolit (sodyum, potasyum) dengesinin bozulmasına neden olarak kalp ritm problemlerine yol açabilir. Ritm problemi gelişen kişilerde çarpıntı, fenalık hissi baş dönmesi, göz kararması gibi bulgular ortaya çıkabilir.
Uzun süreli açlıklar kişinin kan şekerini olumsuz etkiler. Diyeti bıraktıktan sonra nişastalı, tatlı yiyeceklere istek artar. Bu durumlar kişinin metabolizma dengesini bozarak kan basıncı ve kan şekeri düzensizliklerine neden olduğundan ani kalp krizlerine yol açabilir.
Düzensiz kilo alıp vermenin sonucunda oluşan kalıcı kilo fazlalığı insülin direncine sebep olarak şeker hastalığı riskini artırabilir. Şeker hastalığı, kalp ve damar hastalıklarına neden olan başlıca risk faktörlerindendir.
Protein içerikli diyetler, yoğun olarak doymuş yağın da vücuda alınmasını sağlar.
Vücut yağ dengesi bozarak kolesterol yüksekliği ve kalp damar hastalığı riskini arttırır. 
Proteinin vücuttaki fonksiyonuna bakıldığında özellikle metabolizmanın hızlı çalışmasını ve kilo kaybının fazla olmasını sağlamaktadır. Çok fazla alındığında ürik asit metabolizmasını bozabilir bunun sonucunda kanda ürik asit birikimine neden olabilir.  
Bunun yanında böbrek yükünü arttırarak böbrek fonksiyonlarını negatif etkilemesini sağlar.
Vücuttan sıvı kaybına neden olduğu gibi vücuttan kalsiyum atılmasına da neden olmaktadır.
Düşük kalorili diyetler metabolizma hızını yavaşlatıp, vücudun yağ kazanımına zemin hazırlar. Vücudun günlük alması gereken belli bir enerjisi vardır. Bu enerjiyi yeterli ölçüde alamazsa yediğimiz her yiyecekten gelen enerjiyi depolar.
Sadece su içmeye yönelik diyetlerde su zehirlenmesi dediğimiz bilinç kaybına varabilecek sonuçlar ortaya çıkabilir
Zayıflamak için kullanılan destekleyici ilaçların bazıları kalp ritm problemlerini tetikleyici etkiye sahiptir. Bu nedenle uzman doktor gözetiminde kullanılmaları gerekir. İdrar söktürücü ilaçlar ile kilo vermeye çalışıldığında ise vücut sıvı elektrolit (sodyum-potasyum) dengesi bozularak ritm problemleri ortaya çıkabilir.


(haber-rafetsertoğlu)

 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.